پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204403
سيف:بانک‌ها هم سوئيفت دارند و هم ال‌سي
تاریخ انتشار : 1394/12/04 16:17:11
نمایش : 946
رئيس کل بانک مرکزي با تاکيد بر اينکه همه بانک‌ها به سوئيفت متصل هستند، گفت: بانک‌ها مشکلي براي گشايش ال‌سي ندارند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ولي‌الله سيف در حاشيه همايش تبيين برنامه ششم توسعه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همه بانک‌ها هم‌اکنون مي‌توانند از سامانه سوئيفت استفاده کنند و مشکلي از اين بابت وجود ندارد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبني بر اينکه با توجه به مشکل بانک‌هاي رفع تحريم شده براي برقراري روابط کارگزاري، آيا امکان گشايش ال‌سي‌ وجود دارد، گفت: قبل از رفع تحريم هم بانک‌هاي تحريم شده بدون سوئيفت، ال‌سي گشايش مي‌کردند و بانک‌هايي که تحريم نبودند از طريق سامانه سوئيفت با بانک‌هاي خارجي ارتباط برقرار کرده و ال‌سي گشايش مي‌کردند.

رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه بانک‌هاي تحريمي با برخي بانک‌هاي خارجي از جمله يکي از بانک‌هاي چين کار مي‌کردند، تصريح کرد: بعد از رفع تحريم‌ها بانک‌ها به دنبال برقراري روابط کارگزاري رفتند و همزمان سوئيفت رفع تحريم شد اما برقراري زيرساخت‌هاي ارتباطي در بانک‌هاي ايراني کمي زمان برد ولي سوئيفت به سرعت مشکل مربوط به خود را حل کرد.

وي تاکيد کرد: بانک‌هايي که تحريم بودند بدون سوئيفت، ال‌سي مخابره مي‌کردند و هم‌اکنون هم که سوئيفت متصل شده ال‌سي مخابره مي‌کنند و هيچ مشکلي ندارند. بنابراين هم سوئيفت متصل است و هم ال‌سي گشايش مي‌شود، اين را به صورت کاملاً شفاف اعلام کردم.

سيف در خصوص موانع برقراري ارتباطات کارگزاري بانک‌ها گفت: شبکه کارگزاري به تدريج در حال شکل‌گيري است. در گذشته تعداد زيادي کارگزار در دنيا داشتيم و در حال حاضر به تدريج در حال اضافه شدن هستند.

وي ادامه داد: البته نمي‌توانم بگويم که دقيقاً به تعداد کارگزارهاي قبل از تحريم هم‌اکنون کارگزار داريم اما اين ارتباط‌هاي کارگزاري به تدريج افزايش مي‌يابد.

رئيس کل بانک مرکزي افزود: برخي مقدمات براي ارتباط‌هاي کارگزاري از جمله مبادله اسناد و فرم‌هاي مربوطه و گشايش حساب جديد وجود دارد که در حال انجام است.

سيف در خصوص اظهارات رئيس انجمن توليدکنندگان مبني بر منتفي شدن طرح کارت‌هاي اعتباري خريد، گفت: اين حرف کاملاً غلط است و بانک‌ها دستورالعمل بانک مرکزي را دارند و مي‌توانند کارت صادر کنند.

وي با تاکيد بر اينکه از اول هم اعلام نکرديم به همه مردم کارت اعتباري مي‌دهيم، گفت: نظر آقاي دياني مبني بر اينکه همه مردم کارت اعتباري بگيرند تامين نشده اما اميدواريم در آينده همه مردم بتوانند از کارت اعتباري استفاده کنند.

رئيس کل بانک مرکزي افزود: آقاي دياني از توليدکنندگان خوب ما هستند ولي به اين مطلب کم توجهي کردند که دستورالعمل بانک مرکزي محدوديتي براي صدور کارت در نظر نگرفته و بانک‌ها براساس آن دستورالعمل مي‌توانند کارت اعتباري صادر کنند.

رئيس کل بانک مرکزي در خصوص پول‌هاي بلوکه شده گفت: کل پول‌هاي بلوکه شده بانک مرکزي 28 ميليارد دلار و پول‌هاي بلوکه شده دولت 5 تا 6 ميليارد دلار است که آزاد شده است.

منبع: فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html